Wie kan er nog een goed verhaal vertellen, wie kan de kijker boeien met zijn filmpje, zijn foto’s of zijn tekst. Hoe doe je dat, en hoe kun je zoiets leren?
De vraag naar goede, boeiende verhalen blijft maar stijgen, want steeds weer wordt het duidelijk: losse feiten zijn vaak lastig te communiceren. Maar als je die feiten samenvoegt tot een verhaal met een duidelijke opbouw, wordt je boodschap toegankelijk, krachtig en blijft veel beter hangen bij je toehoorders.
Tijdens de training staan we stil bij de opbouw van zo’n verhaal. Hoe doe je dat en hoe kun je daarbij foto’s, videobeelden en tekst succesvol inzetten?
Daarbij maakt het natuurlijk nogal een verschil of tekst en beeld op zichzelf staan of moeten samenwerken. Op die verschillen gaan we uitvoerig in. We ontdekken onder andere hoe je met een goede tekst, extra kracht en lading aan beelden kan geven.
Daarnaast analyseren we allerlei verhalen in tekst en beeld. Een belangrijk aspect komt daarbij steeds aan de orde: Wat is in deze voorbeelden het verhaal? Hoe zit de storytelling in elkaar? Welke keuzes zijn er door de makers gemaakt en Hoe komt het dat wij als kijkers hierdoor wel, of juist niet geraakt worden? Daarbij kijken we opnieuw naar onze eigen situatie, wat zijn de verhalen die wij willen vertellen en op welke manieren kunnen we daarbij tekst en beeld inzetten?
BTW-vrijstelling
De Media Academie is een erkende instelling, als bedoeld in de Europese B.T.W.-richtlijn, waardoor onze opleidingen vrijgesteld zijn van BTW. Op alle andere diensten of aanvullend cursusmateriaal, zaalhuur en arrangementen is de wettelijke BTW van toepassing.