Mediastrategie en pro-actief persbeleid

Een doeltreffende training, onder leiding van deskundige trainers waarin je leert hoe je een pro-actief persbeleid voert. Hoe beïnvloed je ‘free publicity’ bij goed en bij slecht nieuws? Hoe bouw je tegelijkertijd een goede relatie op met de pers? Kortom: hoe houd je de regie in handen?

Wat kan ik na deze cursus/training
Na afloop van deze training ben je bekend met de basisprincipes van journalistiek en weet je hoe de media functioneren. Ook heb je kennis en vaardigheden ontwikkeld om een pro-actief persbeleid op te stellen en te hanteren. Je kunt onderbouwen waarom je voor een bepaalde mediastrategie kiest.
Doelgroep
Medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en/of het persbeleid zoals Marketing en Communicatie professionals, marketingadviseurs en voorlichters. Daarnaast is de training geschikt voor leden van directieteams en Raden van Bestuur.
Trainingsprogramma
  • Basisjournalistiek
  • Mediastrategie: inzicht in de factoren die van belang zijn
  • Pro-actief persbeleid: journalistiek werkveld, kernboodschappen, mogelijke strategieën en gewenste planning
Deze training is gebaseerd op het ‘learning by doing’ principe en wordt geheel op maat verzorgd en afgestemd op de gevraagde leerdoelen van de opdrachtgever.
BTW-vrijstelling

De Media Academie is een erkende instelling, als bedoeld in de Europese B.T.W.-richtlijn, waardoor onze opleidingen vrijgesteld zijn van BTW. Op alle andere diensten of aanvullend cursusmateriaal, zaalhuur en arrangementen is de wettelijke BTW van toepassing.

Trainingsinformatie
  • Trainingsnummer:MA-401
  • Aantal dagen:1
  • Trainingsdata
  • Deze training wordt op aanvraag gegeven.
  • offerte aanvragen

035 – 646 62 62

info@media-academie.nl

download infosheet

Verwante trainingen