Help, een crisis! Hoe communiceer ik met de media?

Een crisis kan organisaties maken of breken. Bedrijven die voor een optimale communicatie zorgen, weten de reputatieschade tot een minimum te beperken.
Je bent geen woordvoerder maar kunt wel benaderd worden door journalisten voor een eerste reactie of uitleg. Hoe zorg je er dan voor dat je weet wat je wel en niet kan vertellen? Hoe zorg je ervoor dat je de regie houdt over de inhoud van het gesprek? Hoe bereid je je voor op een eventuele crisis en welke stappen kun je ondernemen om te voorkomen dat je overvallen wordt door de media?

Wat kan ik na deze cursus/training
Na afloop van deze korte, intensieve workshop heb je voorbeelden gezien en weet je hoe de Media je aan de tand kan voelen en weet je welke stappen je kunt nemen als voorbereiding. Ook heb je aan de hand van voorbeelden gezien hoe een crisis kan escaleren en de-escaleren.
Doelgroep
Iedereen die in crisissituaties benaderd kan worden door journalisten.
Aanpak
Praktische, intensieve workshop onder leiding van een ervaren mediatrainer.
Trainingsprogramma
  • Crisis en voorbereiding
  • Rol van een crisiscommunicatieteam
  • Inhoud van een crisiscommunicatieplan
  • Sleutelboodschappen bepalen
  • Invloed van social media op crisis
  • Het behandelen van interviews en valkuilen
Deze workshop is een logisch vervolg op Mijn verhaal in de media en Als ik geïnterviewd word, wat dan? en
BTW-vrijstelling

De Media Academie is een erkende instelling, als bedoeld in de Europese B.T.W.-richtlijn, waardoor onze opleidingen vrijgesteld zijn van BTW. Op alle andere diensten of aanvullend cursusmateriaal, zaalhuur en arrangementen is de wettelijke BTW van toepassing.

Trainingsinformatie
  • Trainingsnummer:MA-448
  • Prijs:€ 480
  • Aantal dagen:1
  • Trainingsdata
  • Deze training wordt op aanvraag gegeven.
  • offerte aanvragen

035 – 646 62 62

info@media-academie.nl

download infosheet

Verwante trainingen