Hoe bereid je een functionerings- of beoordelingsgesprek voor? Hoe maak je het werkgedrag bespreekbaar? Hoe voorkom je dat je aandachtspunten worden ervaren als kritiek? Hoe maak je goede werkafspraken? In deze training leer je constructief een functionerings- en een beoordelingsgesprek te voeren, zodat je medewerkers kunt motiveren en samen komt tot optimale werkresultaten.
Wat kan ik na deze cursus/training
Na afloop van de training heeft de deelnemer geleerd om op een professionele manier functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren, om zo samen te komen tot een beter werkresultaat. De deelnemer is vaardiger in gesprekstechnieken en weet structuur aan te brengen en te houden in deze gesprekken. Hij herkent weerstand sneller en kan er beter mee omgaan. Hij weet het maximale uit de gesprekken te halen en heeft meer zicht op de eigen manier van luisteren, vragen en afspraken maken.
Doelgroep
Leidinggevenden die hun manier van functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren willen verbeteren om zo samen te komen tot betere prestaties van medewerkers.
Aanpak
Twee aaneengesloten trainingsdagen. Tijdens de training Functionerings- en beoordelingsgesprekken leer je de theorie te verbinden met de praktijk. Er zijn korte inleidingen en deze worden gevolgd door praktische oefeningen. Er is ruimte om ervaringen uit te wisselen. De deelnemers kunnen ook zelf situaties inbrengen, die als lastig ervaren worden. Er is aandacht voor gespreksvaardigheden als: coachen, samenwerken en confronteren.
BTW-vrijstelling
De Media Academie is een erkende instelling, als bedoeld in de Europese B.T.W.-richtlijn, waardoor onze opleidingen vrijgesteld zijn van BTW. Op alle andere diensten of aanvullend cursusmateriaal, zaalhuur en arrangementen is de wettelijke BTW van toepassing.