NTR enthousiast over opleidingstraject bij Media Academie

Nog één bijeenkomst van de workshop ‘TV in one day’ en het opleidingstraject van de NTR zit er op. De omroep koos dit jaar wederom voor samenwerking met Media Academie om de kennis en vaardigheden van zijn mensen te ontwikkelen.

ImagePageBetrokkenheid medewerkers vergroot

“In samenspraak hebben we gekozen voor een combinatie van maatwerk en in-huis trainingen. Dit maakt deelname laagdrempelig en het vergroot de betrokkenheid van de medewerkers”, vertelt personeelsadviseur Ghislaine de Meij.
In de afgelopen maanden volgden meer dan 60 medewerkers uiteenlopende trainingen. Ghislaine de Meij is verantwoordelijk voor de opleidingen binnen de uit NPS, Teleac en RVU gefuseerde omroep.“We vinden het belangrijk dat onze mensen up-to-date blijven. Nieuwe ontwikkelingen vereisen dit. Daarnaast zorgt bijscholing ervoor dat medewerkers zich blijven ontwikkelen in hun functie.” In overleg met Media Academie zijn voor dit traject onder andere de trainingen Aansturen zonder strepen, Budgetteren en onderhandelen, Timemanagement en Ondernemingszin afgestemd op de werksituatie van de omroep.
“We gebruiken onze opleidingskunde om de vraag van de opdrachtgever om te zetten naar een kwalitatief hoogstaand trainingstraject”, legt Belinda Gelsema van Media Academie uit. “Doordat de lesstof is aangepast aan de leerdoelen van de deelnemers worden de trainingen extra uitdagend en kan het geleerde meteen in de praktijk worden gebracht.”

Media Academie is altijd op zoek naar inhoudelijke vernieuwing om het trainingsaanbod actueel te houden voor haar opdrachtgevers. Zo vereisen ontwikkelingen in een organisatie, volgens Ghislaine de Meij, soms een andere focus. “Media Academie helpt ons in dat geval door suggesties te doen voor nieuwe relevante trainingen.” Belinda Gelsema zegt dat ze daar goed in zijn geslaagd. “Het blijft een fantastische uitdaging om er voor te zorgen dat ons trainingsaanbod precies aansluit bij de wensen van onze klant.”