Media Academie en GOC: Voorbeelden van goede samenwerking

“Een goede samenwerking start met Out-of-the-box denken”

Het past bij deze tijd om vanuit meerdere platforms te werken en over schuttingen heen te kijken.
De afgelopen jaren bundelde Media Academie dan ook haar krachten met het GOC, personeelsontwikkeling in de creatieve industrie. Naast het voeren van elkaars opleidingsaanbod, werden de deuren geopend voor gezamelijke projecten.

“We hebben onze expertise op het gebied van de creatieve industrie en de AV-branche samengebracht. Door deze kruisbestuiving zijn we in staat onze kennis en diensten in te zetten bij veel interessante projecten”, aldus projectmanager Harald de Jong van Media Academie.

Informatieve workshops voor praktijkbegeleiders

Media Academie stelde het programma samen van de jaarlijkse bijeenkomsten voor praktijkopleiders uit de creatieve sector. “De doelstelling was om de deelnemers handige handvatten te bieden om de wereld en het gedrag van de stagiaires beter te leren begrijpen”, vertelt De Jong. Tijdens twee informatieve workshops werd de WiFi generatie onder de loep genomen en vaardigheden besproken en getraind die tot een betere begeleiding van stagiair(e)s kunnen leiden. Hoe ga je als praktijkopleider bijvoorbeeld om met stagiair(e)s die hun belevenissen bij het stagebedrijf delen via social media? En hoe kun je je eigen gedragstijl bewust(er) afstemmen op die van de stagiaire om de onderlinge communicatie en samenwerking te verbeteren? Meer dan 50 professionals namen aan het einde van deze zomer deel aan de workshops De WiFi-generatie op stage en Begrijp het gedrag van je stagiair.
“Door de nauwe samenwerking met het GOC hebben we een inhoudelijk programma neer kunnen zetten. De enthousiaste reacties van de deelnemers smaken naar meer, dus we blijven deze thema’s in de toekomst zeker oppakken”, aldus De Jong.

Studenten van Mediacollege Amsterdam maakten een verslag van een van de bijeenkomsten

Surfen naar een creatieve baan

Hoe kun je social media inzetten bij het vinden van een nieuwe baan? Deze vraag staat centraal tijdens de training die Media Academie ontwikkelde voor het Mobiliteitscentrum C3 werkt van het GOC. Inmiddels hebben er al meer dan twintig bijeenkomsten plaatsgevonden, waarbij circa 250 deelnemers een strategie leerden bepalen om onder de aandacht te komen van een potentiele werkgever. De praktische tips helpen de deelnemers aan de slag te gaan met hun eigen doelstellingen en ambities in de creatieve sector en daarbuiten.

Meer weten?

Wil je meer weten over de samenwerking tussen het GOC en de Media Academie? Wil je nadere informatie over de producten en diensten die Media Academie ontwikkelde voor het GOC? Neem contact op met Harald de Jong of bel ons via telefoonnummer 035 – 646 62 62.