Nieuws

Mediatraining: jouw verhaal in de media

Je hebt nieuws, een verhaal of idee dat je wilt vertellen. En je wilt dat ontspannen doen en tegelijkertijd jezelf blijven, ook onder mediadruk. Hoe doe je dat?
Er zijn verschillende mogelijkheden zoals media-advies, mediatraining of mediacoaching, afhankelijk van de behoefte die je hebt. Zoek je een mediatraining dan kun je kiezen voor een maatwerk oplossing waarbij we samen met jou werken aan de inhoud van je verhaal zodat het staat als een huis, voor alle media. Maar je kunt ook kiezen voor een van de workshops waarin je met een groep deelnemers aan de slag gaat met je presentatie of je verhaal in (journalistieke) interviews of in contacten met de pers. Uiteraard altijd onder leiding van een vakman of vakvrouw.

Voorbeelden uit de praktijk

Niet alleen politici en woordvoerders komen voor een mediatraining naar Media Academie. Ook andere beroepsgroepen en organisaties weten Media Academie te vinden, zoals:

  • diverse artiesten, dj’s: communicatieve vaardigheden aanscherpen
  • management & middle management: persoonlijke coaching in presentatie skills
  • jong tv-talent: training en coaching in presentatie skills
  • provincies, MKB, woningbouw verenigingen, architectenbureaus, zorgcentra, wetenschappers, goede doelen stichtingen, omroepen, bedrijfsleven
  • middelbare scholen: voorbereiding en training in contacten met de pers
  • bestuursvoorzitters en directeuren uit het bedrijfsleven

Een media- of presentatietraining is voor iedereen geschikt die zich zowel professioneel als persoonlijk wil ontwikkelen!

Sleutel tot succes

Voordat je een mediatraining gaat volgen, denk je van tevoren na over de sleutelboodschappen van je bedrijf of van de boodschap die je kwijt wilt. Kun je ze kort en bondig formuleren? En hoe wil je jezelf profileren? Maar ook, wat is de corporate story oftewel het verhaal van de organisatie? Als je dat helder op je netvlies hebt, haal je optimaal rendement uit de mediatraining!

Wanneer de sleutel- of kernboodschappen onbekend zijn kun je er voor kiezen om daarmee aan de slag te gaan door het volgen van de workshop Kernboodschappen formuleren.
Om het verhaal van de organisatie boven water zien te krijgen, kan in de praktijk lastig blijken omdat je met verschillende mensen, afdelingen en meningen te maken krijgt. Onze media communicatie adviseurs hebben een methodiek ontwikkeld waarmee we snel en doeltreffend de kracht van jouw organisatie kunnen duiden en het verhaal van de organisatie filteren. Een investering voor de lange termijn met een zeer hoge ‘return on investment’.

Wil je meer informatie onze aanpak van mediatraining? Of wil je meer informatie hoe wij je kunnen helpen het verhaal van de organisatie of om sleutelboodschappen boven water te krijgen?
Neem vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 035 – 646 62 62 of stuur een e-mail naar info@media-academie.nl